Lasse Lauritz Pettersen er ansatt i prosjektstilling som kommunikasjonsrådgiver med 1 års varighet, og med mulighet for totalt 3 år ved inngåelse av byvekstavtale for Tromsø.

Arbeidsoppgavene blir blant annet å utvikle og håndtere kommunikasjon og informasjon knyttet opp mot samferdselsprosjektet Tenk Tromsø. Dette innebærer å forme innbyggerens vei fra å oppdage nye reisemåter til å etablere nye reisevaner.

• Jeg skal rapportere til prosjektleder i Tenk Tromsø, og skal primært jobbe med konkrete tiltak underlagt Tenk Tromsø, forteller han.

Stillingen inngår i prosjektgruppa til Tenk Tromsø, bestående av representanter fra Tromsø kommune, Troms fylkeskommune og Statens vegvesen. Lasse har som mål å fungere som et godt bindeledd mellom administrativ og politisk ledelse, samt ha en støttefunksjon i politiske utspill rundt prosjektets innhold.

• Jeg er engasjert i miljø og uvikling, og er veldig motivert for Tenk Tromsø-jobben, sier Lasse. - I kommunikasjonsgruppen skal jeg arbeide sammen med min barndomshelt, han Knut Are Mortensen, - han er jo en legende, forteller han, og husker godt blant annet Knut Ares opptredener på Prelaten.

Lasse er tredje generasjons Tromsøgutt, og han spiller gitar i gruppen Cazadores.

Fritiden går i hovedsak til tre barn under seks år.

• Æ e allerede blitt fotballtrener for laget til seksåringen, det er veldig artig, forteller han til slutt.

Ta godt imot Lasse i Fylkeshuset