Hanne Holmgren Lille er ansatt som kommunikasjonsrådgiver ved Kommunikasjonsgruppen, Stabssjefens etat.

- Jeg skal i hovedsak arbeide med nettsidene til fylkeskommunen, sosiale medier samt gi rådgivning og bistand i kommunikasjonsarbeidet til de som har behov for det, forteller Hanne.

Nå kom Hanne fra avisa Nordlys, hvor hun har arbeidet i 2 år som innholdsprodusent ved markedsavdelingen.

- Før det arbeidet jeg med internkommunikasjon i Hurtigruten ASA, hvor jeg blant annet hadde ansvar for å utvikle og implementere et nytt intranett, sier hun.

Hanne, som opprinnelig er fra Kirkenes, har også vært ansatt i Sametinget som kommunikasjonsrådgiver og seksjonssjef for kommunikasjonsseksjonen i 7 år.

Av utdannelse nevner hun mastergrad i medievitenskap fra NTNU i Trondheim.

- I Trondheim trivdes jeg veldig godt, og jobbet aktivt med Studentradioen der. Den travle tiden rundt Studentersamfunnet, var helt fantastisk, forteller hun.

Hanne har samboer og liten datter, og hun liker godt å reise.

- Egentlig er jeg fryktelig glad i å reise og burde kanskje føle litt flyskam, men det gjør jeg ikke enda, forteller hun smilende.

Funfact - Fra ungdomstiden forteller Hanne at hun var fotballkeeper på HIF/Stein i Hammerfest, og siden hun bodde i Kirkenes måtte hun ofte fly til og fra kampene da.

Hun er også glad i det rike kulturlivet i Troms.

• Det er også veldig fint å benytte nærmiljøet til små og litt lengre turer på fritiden, forteller Hanne til slutt.

Ta godt imot Hanne i fylkeshuset