Fredrik Varfjell Dalsbøe (25) er ansatt som rådgiver i næringsetaten, i avdeling for verdiskapning og samfunn.

- Jeg skal jobbe med ulike støttefunksjoner, som blant annet web, økonomi og regionforvaltning, forteller Fredrik.

Fredrik er utdannet innen økonomi og ledelse ved UiT, og som nyutdannet ser han fram til å jobbe på en arbeidsplass med godt fokus på det regionale.

- Å være en del av noe større er noe jeg gleder meg til. Jeg er oppvokst i Tromsø, så jeg kjenner regionen. Det tror jeg kommer godt med.

Noe som også kan komme godt med i arbeidet er Fredriks kjennskap til web.

- Jeg tilhører jo generasjonen som har vokst opp med internett, så det sitter i fingerspissene, sier han.

I tillegg til å bruke en del av fritiden sin på nett, går det også mye tid til å gå tur med hunden sin. Odin er en pomeranian som elsker å gå tur.

Ta godt imot Fredrik!