Wiggo Pedersen er ansatt som avdelingsleder ved bygg- og vedlikeholdsavdelingen i Drifts- og utviklingssenteret.

Avdelingslederens hovedansvar er å planlegge, lede og organisere vedlikehold av fylkeskommunens bygningsmasse spredt over hele Troms fylke.

- Stillingen inneholder også økonomiansvar for avdelingens budsjett, daglig ledelse og personalansvar, forteller Wiggo.

Vi har en veldig stor eiendomsmasse spredt over hele fylket, samtidig som nye spennende byggeprosjekter er på gang i fylkeskommunen.

- Det skal bygges ny videregående skole i Harstad, Tannbygget skal utvides, det samme skal Ishavsbyen videregående skole, forteller han.

Wiggo ser også fram til arbeidet med sammenslåing av Troms og Finnmark.

Nå kom Wiggo Pedersen fra Karlsøy kommune, hvor han var ansatt som etatsjef drift og utvikling i 2 år

- Før det har jeg blant annet vært driftssjef for Kvitebjørn Varme, produksjonssjef på Stjernøya og vedlikeholdssjef i Svea i mange år, forteller han.

Wiggo er utdannet sivilingeniør, og bor i Tromsø med familie.  Opprinnelig kommer han fra Kåfjord.

- Vi har et nedlagt småbruk på Arnøya som vi pusler med på fritiden. Og så kjører jeg motorsykkel, en Harley Davidson, sier han og forteller om et stort treff han nettopp har vært på i Sør-Finland.

Ta godt imot Wiggo i Fylkeshuset