Fylkesråd for kultur og næring Sigrid Ina Simonsen, fylkesrådsleder Willy Ørnebakk, og fylkesordfører Knut Werner Hansen er på fiskerimessa Nor-Fishing 2018 i Trondheim sammen med representanter fra fiskeri Troms, som inkluderer fiskeindustri, leverandørindustrien og kommuner. Troms fylkeskommune har gjennom sitt bidrag til Troms fellesstand gjort at hoveddelen av utstillerne står sammen på fellesstanden, som er organisert gjennom «Tromsø-Servicehavna i Nord».

- Troms fellesstand er et sted for kundekontakt, mingling og faglige debatter, sier Simonsen. Tema for årets debatt var sikkerhet og livsstil.

De 22 deltakerne på Troms fellesstand er: Oli Vita, Tommen Gram, NOFI, J.M. Hansen Maritim, Kraemer Maritime, Maritim Sveiseservice, IMES, Tromstrygd, Tromsø Havn, Troms fylkeskommune inkl. Nord-Troms vgs, Tromsøterminalen, Troms Fryseterminal, GC Rieber, Albert E. Olsen, Berg kommune m/bl.a. Aksel Hansen AS og Nergård AS, NSK Ship Design, Tromsø kommune, GasDecEngine Technology, Kyst&Fjord og Sirkel.

Elever på vg2 fiske og fangst ved Nord-Troms videregående skole, skolested Skjervøy, representerer Troms fylkeskommune på standen. På bildet er elevene og lærerne som er med foran den fylkeskommunale standen i lag med fylkesordfører, fylkesrådsleder og fylkesråden.

Tilbakemeldingen fra utstillerne er at messa og standene er godt besøkt i år.

Foto: Kjetil Helstad/Troms fylkeskommune