Fylkesråd for helse, kultur og næring Willy Ørnebakk er på Nor-Fishing 2016 sammen med representanter fra fiskeri Troms, som inkluderer fiskeindustri, leverandørindustrien og kommuner. Troms fylkeskommune har gjennom sitt bidrag til Troms fellesstand gjort at hoveddelen av utstillerne står sammen på fellesstanden, og er organisert gjennom «Tromsø-Servicehavna i Nord».

Troms fellesstand er et sted for kundekontakt, mingling og faglige debatter, sier Ørnebakk. Tema for årets debatt var profilering av fiskerinæringen og mulighetene som ligger i bruk av økt anvendelse av restråstoff.

Deltakerne på Troms fellesstand er: Oli Vita, Tommen Gram, NOFI, J.M. Hansen Maritim, Kraemer Maritime, Maritim Sveiseservice, IMES, Tromstrygd, Tromsø Havn, Troms fylkeskommune, Tromsø kommune, Tromsøterminalen, Troms Fryseterminal, GC Rieber, Nergård, Albert E. Olsen, Fiskeriservice Senja AS, Aksel Hansen AS, Berg kommune og Lenvik kommune/Harstad kommune.

Fylkesråd Ørnebakk har også besøkt stander for selskap fra Troms med egen stand, blant annet nsk ship design fra Harstad sammen med ordføreren fra Harstad.

Tilbakemeldingen fra utstillerne er at messa og standene er godt besøkt i år.

Foto: Kjetil Helstad/Troms fylkeskommune