Troms fylkeskommune har vært testpilot for tjenesten SvarInn fra KS i ESA, og tar nå i bruk SvarINN.

SvarInn er en tjeneste som gjør at brev sendt via SvarUT fra avsender kommer rett inn i egen sak i ESA. Derfra journalføres henvendelsen av arkivavdelingen. På sikt, når flere tar i bruk tjenesten, vil brev komme i rett sak dersom informasjon om vårt saksnummer følger med som metadata.

Det betyr at vi ikke lenger mottar post i Altinn som kommer fra en avsender som bruker SvarUT. Skulle det komme brev i Altinn som skal journalføres og eller arkiveres må disse overleveres arkivavdelingen (slik det alltid har vært da vi har hatt begrenset tilgang i Altinn).

Her finner du KS sin informasjon om SvarINN

Kontaktperson:

Arkivleder Hilde Lange, Arkivavdelingen Troms fylkeskommune Telefon: +47 77 78 80 38 Mobil: +47 995 20 106