Kulturkonferansen 20.-21. mars 2019

Troms fylkeskommune inviterer til kulturkonferanse i Tromsø 2019

Dato: 20.-21. mars 2019

Sted: Fylkeshuset i Tromsø

Tidsramme dag 1: kl 1030 – 1630 på fylkeshuset, kvelden avsluttes med middag kl 1800 på Thon Polar Hotel
Tidsramme dag 2: oppstart kl 0830, avsluttes med lunsj kl 1300, på fylkeshuset.

20.-21. mars 2019 er det duket for årets kulturkonferanse i Troms, med tittelen "Kulturens kraft som samfunnsutvikler". Konferansen er et møtested for kommunene i Troms til å få faglig påfyll og inspirasjon til eget kulturarbeid. I tillegg er konferansen også en arena for fylkeskommunen til å holde seg oppdatert om hva som skjer på kulturfeltet i hele Troms.

Nå er programmet klart, og de to hovedtemaene har fått overskriftene "Kulturens kraft" og "Ungdomsmedvirkning". Regionreformen og nye oppgaver til fylkeskommunen, og hvordan dette påvirker både fylkeskommunen og kommunene, vil prege konferansen. Ett ord som går igjen i denne sammenhengen, og i den nye kulturmeldinga som kom før jul, er samfunnsutviklerrollen. Vi vil utforske hva dette betyr og hvilken rolle den har både i fylkeskommunen og i kommunen.

Ungdom er framtida, og på agendaen er både ungdoms reelle medvirkning, og hva som skal til for at ungdom har reell innflytelse. Vi undersøker om alle har mulighet til å delta i kultur– og idrettstilbud i Troms. Hva rører seg egentlig blant ungdom i dag? Vi har gitt Perrong 48 oppdraget med å lede oss gjennom de to dagene, og vi lover spenstige samtaler med rom for nye og gamle ideer, og helstøpt program.

Praktiske opplysninger

Økonomi og måltider:

Deltakere må selv dekke reiseutgifter. Troms fylkeskommune dekker hotellopphold 20.-21. mars (én natt) for inntil to deltakere fra hver kommune. Dersom noen ønsker en ekstra overnatting, ordner dere dette selv med hotellet (dekkes ikke av fylkeskommunen). Alle måltider i programmet er inkludert. Ingen konferanseavgift.

Påmelding:

Påmeldingen er bindende. Evt. avmelding må skje innen 15 mars. Utgifter som skyldes manglende eller for sein avmelding (måltider, hotellrom) må dekkes av kommunene/institusjonene.