I desember skal fylkestinget ta stilling til blant annet fylkessammenslåing og neste års budsjett.

Troms fylkesting kommer sammen til firedagers samling i fylkestingssalen fra tirsdag 13. desember klokka 9.00, til fredag 16. desember

Fylkesordfører Knut Werner Hansen (Ap) har fremmet forslag til møteplan for samlingen.

På sakslista finner vi blant annet nytt finansreglement, budsjettoppfølging, status i eierskapsengasjementer 2016, skredsikringsbehov i Troms, handlingsplan for fylkesveg, tilstandsrapport for videregående opplæring, vurdering av sammenslåing av fylker til en større region og budsjett og økonomiplan.

På fylkeskommunens hjemmeside under "Politiske saker", vil du finne alle sakene, og etter hvert vedtak i sakene som er behandlet.

Fylkestingets samlinger streames, så du kan følge forhandlingene direkte på hovedsiden til tromsfylke.no.