Widar Skogan (Krf) er oppnevnt til fylkesråd for plan og økonomi i Troms, i forbindelse med Ane-Marthe Sani sin fødselspermisjon.

Fylkesråd for plan og økonomi i Troms, Ane-Marthe Sani (Krf), vil ha fødselspermisjon i perioden 25. juli 2018 til 15. februar 2019. Fylkesrådsleder Willy Ørnebakk (Ap) har oppnevnt Widar Skogan fra Balsfjord, og Kristelig Folkeparti, som ny fylkesråd i permisjonstiden, med virkning fra 25. juli.

-        Jeg gleder meg til kunne bidra, og videreføre, de politiske prosesser som er i arbeid i Troms, samt bidra inn til den positivitet og vekst som vi nå ser rundt om i hele fylket. Samtidig står Troms og Finnmark foran en spennende tid, og hvor jeg gleder meg til å jobbe sammen med kolleger i både Troms og Finnmark, sier Widar Skogan.

Fylkesrådsleder Willy Ørnebakk er glad for at Skogan går inn i fylkesrådet.

-        Med Widar får vi inn en erfaren politiker i fylkesrådet, med en bred og allsidig bakgrunn, som kan bidra når vi skal bygge videre på den flotte utvikling og vekst vi har hatt i regionen, sier Ørnebakk.

Litt om Widar Skogan:

Født 23.04.64

Gift, 3 barn

Bosted, Hamnvåg i Balsfjord kommune

Lærerutdanning fra daværende Tromsø Lærerhøyskole 1984-1988

Jobbet som lærer ved Storsteinnes skole og rektor ved Hamnvåg skole i Balsfjord kommune 1988-1998

Politisk rådgiver i Utdannings og forskningsdepartementet (1989-1990)

Bonde siden 1998

Har hatt verv i KrFU og KrF som lokallagsleder, fylkesleder og landsstyremedlem.

Medlem i partiets sentrale strategiutvalg i to perioder.

Varaordfører i Balsfjord 1991-1994

Kommunestyremedlem i Balsfjord 1991 -

Troms fylkesting 2011 -

Har hatt, og har, en rekke verv innenfor utdanning, landbruk og frivillighet. Her et utvalg:

Styremedlem for Høyskolen i Tromsø

Styreleder i Norsk Montessoriforbund

Styreleder i Landbruk Nord

Styremedlem i RFF-nord ( regionale forskningsfond)

Styreleder Folkehøyskolen 69 grader Nord

Styreleder Hamnvåg Montessoriskole

Leder for Hamnvåg KFUM-KFUK speidere

Medlem i Tromskomiteen for videreføring av jernbanen