Hvordan sikre et godt arbeidsmiljø gjennom de kommende endringsprosessene i Troms fylkeskommune?

Verneombudene i sentraladministrasjonen forbereder seg på sammenslåing SAMS, nye oppgaver og en eventuell sammenslåing med Finnmark. Som del av dette skal det arrangeres en verneombudssamling på Sommarøy fra mandag 26. til tirsdag 27. november.

Her vil vi se på hva hver ansatt kan bidra med, hva det enkelte verneombud kan gjøre og hva verneombudene sammen og i samarbeid med blant annet PO, HMS og tillitsvalgte kan gjøre i forarbeid, under og etter endringsprosesser i fylkeskommunen.

Vi får innspill fra blant annet arbeidstilsynet og Arbeids- og miljømedisinsk avdeling ved UNN (AMA), ser på status i de pågående prosessene og skal jobbe sammen for å se på tiltak.

- Det er flott om du som ansatt også blir med på dette, og har du innspill, så ta kontakt med verneombudet ved din enhet, sier Kristen Fosli, fylkeshovedverneombud.

Sammen med Liv Cecilie Evenstad og Line Mervi Jacobsen, henholdsvis hovedverneombud for sentraladminsitrasjonen og vara-hovedverneombud for sentraladministrasjonen, jobber han nå med å lage program for dagene på Sommarøy.

I tilfelle du skulle være i tvil om hvem som er ditt verneombud, finner du oversikten her: