Dynamitt-duo fra Landsdelsmusikerne løfter taket

Helt siden de innledet samarbeidet "Magyar Hot Club" i 2014 har Rune Larsen og Erika Toth vært på bølgelengde. De deler en lidenskap for å perfeksjonere spillet sitt og utvide grensene og klangpaletten på sine respektive instrumenter.

Til konserten "Rune og Erika for fulle seil" har duoen satt sammen en fin blanding av sjangrer og stemninger i et variert og underholdende program med høy puls og musikalsk humor. Publikum vil sikkert dra kjensel på mye av det som spilles, men må forberede seg på noen overraskelser da Rune har et talent for å arrangere kjent musikk på en helt spesiell måte.

Denne uka tar Rune og Erika turen innom Lyngen, Nordreisa og Harstad for å spille foran ulike publikumsgrupper. I de tre kommunene vil de opptre både offentlig og på institusjoner i regi av Den kulturelle spaserstokken. Det blir grendehus, sykehjem, galleri, aktivitetssenter og pub... men uansett sted lover de å løfte taket!

Turnérute uke 11:
Mandag 11. mars kl. 1100 - Lyngstunet, Lyngseidet (Den kulturelle spaserstokken i Lyngen)
Mandag 11. mars kl. 1900 - Bygdetun, Lenangsøyra
Tirsdag 12. mars kl. 1100, 1200, 1300 - Sonjatun, Storslett (Den kulturelle spaserstokken i Nordreisa)
Torsdag 14. mars kl. 1130 - Galleri Nord-Norge, Harstad
Torsdag 14. mars kl. 2030 - Utheim, Harstad
Fredag 15. mars kl. 1200 - Sama kafé og aktivitetssenter, Harstad (Den kulturelle spaserstokken i Harstad)
Fredag 15. mars kl. 1730 - Kveldsol sykehjem, Sørvika (Den kulturelle spaserstokken i Harstad)

Medvirkende:
Erika Toth, fiolin
Erika er ansatt som Landsdelsmusiker ved Troms fylkeskommune – Kultur i Troms
Rune Larsen, trekkspill
Rune har tidligere medvirket sammen med Erika i produksjonene «Magyar Hot Club», «Ungarsk Nyttår», «Ungarsk Festkonsert» og «Virtuost Samspill».

Foto: Erika Toth og Rune Larsen, fotograf John Henry Stenhaug