Støtte til idretten i Troms

Fylkesrådet bevilger et tilskudd på 3,4 millioner kroner til ulike idrettsformål i regi av Troms idrettskrets i 2018.

I tildelingen til idrettskretsen er det også øremerket midler til folkehelsetiltakene Aktiv på dagtid og inkludering i idrettslag.

Med rundt 56.000 medlemskap representerer Troms idrettskrets den største frivillige organisasjonen i Troms.

- Gjennom midlene gis idrettskretsen og særkretsene/ regionene mulighet til å være et koordinerende ledd for idretten, til å arrangere og legge til rette for idrettsaktivitet og kompetanseheving. Det er viktig å understøtte idrettskretsens virksomhet og bidra til å gi gode rammevilkår for utøvere, trenere og ledere, sier fylkesråd for kultur og næring, Sigrid Ina Simonsen (Ap).

Fylkesrådet har også bevilget 140.000 kroner til Barentsidretten, 80.000 kroner til fylkeslekene for utviklingshemmede i Bardu, 40.000 til Samenes idrettsforbund til deltakelse i Arctic Winter Games og 100.000 kroner til et ungdomsprosjekt i regi av Norges råeste bakkeløp.