Disse seks ungdommene får Troms fylkeskommunes idrettsstipend 2018

Troms fylkeskommune deler ut seks idrettsstipend i 2018. Hvert stipend er på 15.000 kroner.

Som alltid har det vært mange godt kvalifiserte kandidater. De seks stipendmottakerne har markert seg på nasjonalt og internasjonalt nivå innenfor sine grener. Årets stipend går til tre kvinnelige utøvere og tre mannlige utøvere.

- Troms fylkeskommune ønsker gjennom stipendene å oppmuntre mottakerne til fortsatt satsing. Årets stipendmottakere er alle gode representanter for sine klubber, kommuner og for Troms, sier fylkesråd næring og kultur Sigrid Ina Simonsen (Ap).

De seks som mottar Troms fylkeskommunes idrettsstipend 2018 er følgende:

• Selma Ramberg Storstad (17 år) fra Tromsø atletklubb - styrkeløft
  • Emma Eliassen (16 år) fra Lakselvdal skytterlag – skyting og skogsløp
  • Ingrid Andrea Gulbrandsen (18 år) fra Bardufoss og Omegn IF - langrenn
  • Kasper Sjøthun (17 år) fra Tromsø turforening - apparatturn
  • Iver Lars Håvard Koppen (19 år) fra IK Hind i Harstad – friidrett løp sprint
  • Viljar Steinlien Hansen (18 år) fra Tromsø kampsportklubb boksing / kickboksing