Styrker jentefotballen

Troms fylkeskommune har bevilget 600.000 kroner til Medkila Idrettslag til gjennomføring av prosjektet «Medkila Girlpower».

Prosjektet skal bidra til å styrke tilbudet for jentefotballspillere i regionen samt gjennomføre samfunnsprosjekter med fokus på folkehelse. Medkila Girlpower vil ha et regionalt perspektiv gjennom kunnskapsdeling og styrking av jentefotballen rundt om i fotballkretsen.

- Dette er et spennende prosjekt hvor næringsliv og klubbfotball går sammen om å identifisere viktige samfunnsprosjekter. Dette prosjektet vil gi et sportslig løft til et nordnorsk 1. divisjonslag, men også den generelle jentefotballen i regionen. Troms fylkeskommune håper prosjektet når målsetningen økt rekruttering til damefotballen, samt inspirerer flere kvinner til å ta lederverv i idrett og samfunnsliv, sier fylkesråd for kultur og næring, Sigrid Ina Simonsen (AP).