Idrettsstipend til fem unge utøvere

Troms fylkeskommune deler ut fem idrettsstipend i 2016. Hvert stipend er på 18.000 kroner.

Fylkeskommunen har mottatt forslag på 25 kandidater, hvorav 15 jenter og 10 gutter. Som alltid, har det vært godt kvalifiserte kandidater å velge blant. De fem utvalgte har alle markert seg individuelt på nasjonalt og internasjonalt nivå.

Årets stipend går til fire kvinnelige utøvere og en mannlig utøver, noe som gjenspeiler innstillingen fra særkretsene. Utøverne har utvilsomt et stort talent og potensial innenfor sine grener - som er fotball, kickboksing, friidrett – langdistanseløp og ski – alpint.

- Troms fylkeskommune ønsker gjennom stipendene å oppmuntre til fortsatt satsing for mottakerne. Årets stipendmottakere er alle gode representanter for sine klubber, kommuner og for Troms, sier fylkesråd for helse, kultur og næring Willy Ørnebakk.

De fem som mottar Troms fylkeskommunes idrettsstipend 2016 er følgende:

• Fotballspiller Katrine Winnem Jørgensen (19 år) fra Medkila IL fotball
  • Fotballspiller Celine Emilie Nergård (17 år) fra IF Fløya fotball