Gir over 1,3 millioner kroner til lag og foreninger

PRESSEMELDING 06.04.2016:

Troms barne- og ungdomsråd (TROBUR) har fått overført 1.391.800 kroner fra Troms fylkeskommune, som skal deles ut videre til lag og foreninger i Troms.

TROBUR er en viktig paraplyorganisasjon for lag og foreninger i som jobber for at barn og unges interesser og rettigheter blir ivaretatt av organisasjonene og det offentlige. TROBUR forvalter årlige midler på vegne av Troms fylkeskommune til drift og aktivitet til frivilligheta i Troms.

- Grunn– og aktivitetsstøtten som TROBUR forvalter er en viktig del av eksistensgrunnlaget for mange lag og foreninger, sier fylkesråd for helse, kultur og næring Willy Ørnebakk, og legger til:

- Like viktig som fordeling av midler, er den rollen TROBUR har med å være veileder og sikre kompetanseløft på de områdene medlemmene i Troms ønsker og trenger.

TROBUR hadde 27 medlemsorganisasjoner i 2015, og fordelte 1.360.085 kroner i grunn –og aktivitetsstøtte til sine medlemmer. Årets overføring er altså noe høyere enn fjorårets.

Her kan du se oversikt over statlige tilskuddsordninger til frivillige lag og foreninger.