Troms fylkeskommune støtter 2. utviklingstrinn i oppbygging av folkehelsepark i Sørreisa.

Fylkeskommunen støtter Sørreisa kommune med 312.000 kroner til prosjektet «Folkehelseparken i Sørreisa sentrum 2. utviklingstrinn» over regionale utviklingsmidler.  Gjennom aktivt samarbeid med frivillig sektor, som lag og foreninger, skal Sørreisa kommune videreutvikle en folkehelsepark med apparater og infrastruktur som skal tilrettelegge for trivsel og bedre folkehelse blant unge og voksne.

- Videreutvikling av folkehelseparken er positivt tiltak som vil komme befolkningen og kommunesamfunnet til gode gjennom å øke stedsattraktiviteten og motivere befolkningen til aktivitet, sier fylkesråd for helse, kultur og utdanning, Willy Ørnebakk (Ap).