Denne uka samles personer fra hele Troms for nettverksbygging og dialog innen videre næringsutvikling i Troms.

Representanter fra hele fylket, nabokommuner, nabofylker, virkemiddelapparatet, universitetet og en rekke politikere er påmeldt til årets Tromskonferanse, som arrangeres onsdag 22. og torsdag 23 .november.

- Vi gleder oss over at så mange vil være med på å jobbe videre for god næringsutvikling i Troms, sier fylkesråd for kultur og næring, Sigrid Ina Simonsen (Ap).

Det er Simonsen, sammen med fylkesrådsleder Willy Ørnebakk (Ap), som skal stå for åpninga av årets Tromskonferanse.

De to konferansedagene er delt opp i fem ulike sesjoner:

• Forutsetninger og drivere for næringsutvikling i Arktis
  • Presentasjon av utvalgte næringsklynger og bransjesamarbeid i Troms
  • Kommunalt utviklingsarbeid i Troms
  • Et nyskapende, kunnskapsbasert og miljøvennlig næringsliv
  • Leverandørutvikling og innovative anskaffelser

Blant innlederne finner vi blant annet Tromsø, Harstad og Lenvik kommuner, Biotech North, Lyngsfjord Adventure og Remiks.

I tillegg til et innholdsrikt og spennende program, arrangeres det på kvelden en egen festmiddag, hvor årets næringspris for Troms skal deles ut. Premiepotten her er på hele 300.000 kroner, som skal brukes til videre næringsrettet arbeid.

Her finner du programmet for Tromskonferansen.