Den mye omtalte KAV er nå tilgjengelig for alle ansatte i Troms fylkeskommune, og du trenger ingen brukernavn og passord for å ta den i bruk. Innkjøpsavtaler (KAV) er tilgjengelig fra ansattportal under Økonomi. IDA vil fortsatt være tilgjengelig i en overgangsfase, men legges ned innen utgangen av mars 2017.

Vær obs! på at vi fremdeles jobber med å flytte avtalene fra IDA til det nye avtaleverktøyet, men vi håper at alle avtalene er overført innen 01.01.2017.

Visuelt vil det nye verktøyet være noe annerledes enn IDA, men samtidig tror vi at mye vil være gjenkjennbart som f.eks. måten avtalene er kategorisert og hvordan informasjonen fremkommer i oversikten. Vi får også noen nye og spennende muligheter i KAV som vi kanskje har savnet i IDA. F.eks. blir tilbakemeldinger vedr. avtalene enklere fordi det nå skal gis tilbakemeldinger direkte i KAV på den avtalen det gjelder.

Hver avtale har en egen tilbakemeldingsfunksjon (kun for brukere med egen brukerprofil) der informasjon om avvik, ris og ros skal meldes tilbake til innkjøpstjenesten. Leverandørene vil ikke kunne se disse meldingene, men de blir loggført slik at vi kan benytte informasjon til eksempelvis avtaleoppfølging.

Innkjøpstjenesten ønsker at alle ansatte tar i bruk det nye avtaleverktøyet og gir oss tilbakemelding om hvordan dere opplever verktøyet. Hvordan er brukervennligheten og funksjonaliteten og ikke minst ønsker vi tilbakemelding om dere finner informasjon dere har behov for.

Meld fra til innkjøpstjenesten på e-post: innkjop@tromsfylke.no

×