Kontrakten på busstransport i Nord-Troms nå er offentliggjort.

Verdien av kontrakten som nå lyses ut er nær doblet i forhold til dagens kontrakt.

- Årsaken til at kontraktens størrelse har økt såpass mye er at man ønsker å samordne flere tjenester innenfor samme kontrakt, dette fordi det gjør det enklere å følge opp den enkelte operatør samt å sikre oss at kvaliteten på tilbudet som leveres i Troms er mest mulig lik, sier fylkesråd for samferdsel og miljø, Ivar B. Prestbakmo (Sp).

Den nye kontrakten legger føringer for blant annet oppgraderinger i materiell, hvilket innebærer nyere busser som er mer miljøvennlige.

Det er i tillegg vedtatt at regionrutene som går mellom Alta og Tromsø skal oppgraderes med det nyeste og moderne innen sanntidssystemet.

Kontrakten skal starte 1. august 2019 og løpe ut 2022 med mulighet for å utløse opsjon i ytterligere 3 år, dersom man er fornøyd med kontrakten.

På Doffins nettsider finner du alminnelig kunngjøring av konkurransen.