John Arild Solstad er ansatt som IT-sjef i Troms fylkeskommune

Vi stakk innom han på kontoret i 4. etasje i Fylkeshuset, for en kort prat.

Den nyansatte IT-sjefen har lang jobberfaring fra kunnskapsbedrifter i Tromsø.

Jeg har jobbet hos Kongsberg Spacetec, i Nordlys og i Troms Kraft, forteller han.

I 10 år har han arbeidet i selskapet knyttet til oljebransjen; Front Exploration, Dong Energi og PGNiG Norway.

Så vårt spørsmål om utfordringer i den nye jobben som IT-sjef, sier han:

• Det blir å lede og koordinere ansvaret for IKT-virksomheten, også med hensyn til informasjonssikkerhet og personvern.

IT-senteret skal yte tjenester til etatene og deres eksterne enheter som er tilknyttet det fylkeskommunale datanett.

• Sammen med de ansatte i IT-senteret ønsker jeg å fortsette et godt tverretatlig samarbeid, med kunnskapsutveksling og fokus på sikkerhetsforvaltning.

Tromsøgutten John Arild Solstad er aktiv på fritiden.

• Jeg går på jakt med stående fuglehund og jeg liker fluefiske, forteller han. Bila og motorsykler er også en stor interesse.

Fembarnsfaren John Arild er også opptatt av barns oppvekstvilkår.

• Jeg er trener for et jentefotballag i TIL, og deltar i alt av klubbaktivitet som det krever.

Ta godt imot John Arild Solstad i Fylkeshuset:)