I desember deler Troms fylkeskommune ut idrettsstipend, arbeidsstipend for kunstnere, kulturpris og frivillighetspris. Vi er nå på utkikk etter kandidater til prisene.

Nominasjonsfristen er 15. oktober for alle prisene, utenom idrettsstipendet – der er fristen for innsending av forslag til kandidater til særkrets/skyttersamlag 27. oktober.

Idrettsstipend 2018

Troms fylkeskommune deler årlig ut seks idrettsstipend til idretts- og skyttertalenter i Troms. Hvert stipend er på kr 15.000,-.
Stipendet gis til yngre utøvere i etableringsfasen som holder et nivå som gjør at de må ut av fylket/landsdelen for å konkurrere.
Utøveren må være medlem av et idrettslag eller skytterlag i Troms,  representere egen klubb, og bo i Troms i 2018. Utøveren må også kunne vise til regionale-, landsdels-, og/eller nasjonale/internasjonale plasseringer innen sin idrett og være fylt 16 år i konkurranseåret for den aktuelle idretten.

Søknaden føres på eget søknadsskjema. Retningslinjer og søknadsskjema finnes på Troms fylkeskommunes hjemmeside, her.

Frist for innsending av forslag til kandidater til særkrets/skyttersamlager 27.oktober 2018.

Arbeidsstipend for kunstnere 2018

Troms fylkeskommune deler årlig ut arbeidsstipend for kunstnere på kr 100.000,-. I år skal arbeidsstipendet deles ut til utøvende kunstnere innen fagområdet musikk. De som søker stipendet må bo i Troms.

Søknadsfrist: 15.oktober 2018

Eget elektronisk søknadsskjema for arbeidsstipendet finner du her.

Kulturpris 2018

Troms fylkeskommune deler årlig ut Troms fylkeskommunes kulturpris til en kunstner, kulturarbeider eller kulturutøver (eller gruppe) som har gjort en særlig innsats for eller i kulturlivet i Troms.

Frist for forslag til kandidater med begrunnelse: 15.oktober 2018

Frivillighetspris 2018

Troms fylkeskommunes deler årlig ut Troms fylkeskommunes frivillighetspris til enkeltpersoner eller organisasjoner som har gjort et særlig arbeid med å bidra til å synliggjøre frivillig innsats.

Frist for forslag til kandidater med begrunnelse: 15.oktober 2018

Forslag til kandidater til kulturpris og frivillighetspris, med begrunnelse og redegjørelse for hva kandidaten har utført, sendes: postmottak@tromsfylke.no , eller til adresse: Troms fylkeskommune, kulturetaten, postboks 6600, 9296 Tromsø

Se fullstendig utlysning og retningslinjer for arbeidsstipend, kulturpris og frivillighetspris på denne lenken

Alle stipender og priser deles ut under fylkestingets samling i desember 2018.