Denne høsten samles norsk og internasjonal petroleumsnæring til Offshore Northern Seas (ONS) i Stavanger. Om du ønsker å delta på den nordnorske standen Xplore North har du fortsatt mulighet til å melde deg på.

Nord-Norge har tradisjon for å være godt representert under ONS i Stavanger. Nå rigges laget som skal representere landsdelen under høstens oljemesse, som går av stabelen fra 27. - 30. august 2018.
Nordland, Troms og Finnmark fylkeskommuner bidrar med nær halvparten av finansieringen av Xplore North. Dette senker den økonomiske terskelen for deltakende bedrifter og bidrar til at leverandørindustrien til petroleumsnæringa får profilert seg, sier fylkesråd for kultur og næring i Troms, Sigrid Ina Simonsen.

- Planleggingen av standen Xplore North og den nordnorske tilstedeværelsen er godt i gang. Nå venter vi bare på at alle deltakerne skal melde sin interesse. Påmeldingsfristen er 19. februar, sier prosjektleder Natalie Lorentzen i VICAN Group AS.

Invitasjon og påmelding til Xplore North finner du her.

Produsentene i VICAN har fått hjelp fra Chili Harstad AS i utformingen av den nordnorske standen. I år skal Xplore North i enda større grad enn tidligere fungere som koblingsarena mellom de nordnorske deltakerne og andre aktører som er tilstede på messen.

- Chili har gjort en suveren jobb i å utforme en stand som gir en god ramme rundt vår tilstedeværelse med et tydelig nordnorsk uttrykk. Standen vil fungere som arena for gode møter mellom deltakerne på messen. Vi legger opp til mange spennende aktiviteter i regi av Xplore North, sier Lorentzen.

Du finner en video av standen til Xplore North her.

Om du har spørsmål om Xplore North 2018 kan du kontakte prosjektleder Natalie Lorentzen i VICAN Group på e-post eller mobil 411 60 401.

Du finner mer informasjon om Xplore North 2018 på nettsiden www.xplorenorth.no

Den nordnorske standen under ONS tidligere år