I slutten av august fikk Troms fylke sin første kommune sertifisert som Trafikksikker kommune.

Med dette har hele den kommunale organisasjonen i Målselv en beredskap rettet mot trafikksikkerhet i sin daglige atferd. Det omfatter alt fra fokus på sikkerhet hos egne ansatte, sikkerhetstiltak i skole og barnehage, og formidling til småbarnsforeldre i oppfølgingen fra helsestasjonene.

Konseptet Trafikksikker kommune eies og forvaltes av Trygg Trafikk. Troms fylkeskommune, gjennom Troms fylkes trafikksikkerhetsutvalg, betrakter tiltaket som et sentralt virkemiddel i den nasjonale innsatsen for å oppnå null-visjonen (null antall drepte og hardt skadde i trafikken). Troms fylke støtter derfor tiltak med sikte på å oppnå status som Trafikksikker kommune i Troms.

Målselv kommune fikk i tillegg til utmerkelser fra Trygg Trafikk, overrakt 50.000 kroner og reflekser for barnevogn fra Troms fylkeskommune fra fylkesråd for samferdsel og miljø Ivar B. Prestbakmo (Sp).

Troms fylkeskommune gratulerer Målselv kommune, og ønsker lykke til med forvaltningen av trafikksikkerhet i kommunen.

På bildet: Ordfører Nils Ole Foshaug, prosessleder Arne Lange, fylkesråd for samferdsel og miljø Ivar B. Prestbakmo og distriktsleder for Trygg Trafikk Troms Elsa Klemetsen