27.-28. september inviterer Troms fylkeskommune til konferanse om program for folkehelsearbeid i kommunene.

Program for folkehelsearbeid i kommunene er en tiårig satsing for å utvikle kommunenes arbeid med å fremme befolkningens helse og livskvalitet. Satsingen skal bidra til å styrke kommunenes langsiktige og systematiske folkehelsearbeid, jf. folkehelseloven. Programmet skal bidra til å integrere psykisk helse som del av det lokale folkehelsearbeidet og fremme lokalt rusforebyggende arbeid. Barn og unge er prioritert målgruppe.

Helsedirektoratet har etablert en tilskuddsordning som fylkeskommunen kan søke på. Fylkeskommunen forvalter midlene til gjennomføring av lokale tiltak i kommunene. Alle fylker skal innlemmes i programmet i perioden 2017 – 2019, avhengig av årlige statsbudsjett.

Troms fylkeskommune vil søke midler for 2018 og inviterer kommunene til informasjon, dialog og samarbeid om programmet.

Målgruppe:

Kommuner som på sikt skal delta i programmet må inngå samarbeidsavtaler med fylkeskommunen i henhold til kriteriene i programmet. Det oppfordres derfor til deltakelse fra politisk og administrativt nivå.

Praktisk informasjon og påmelding:

Konferansen gjennomføres over to dager, lunsj til lunsj.Ved behov for overnatting fra 27.-28. september er det reservert hotellrom.

Sted:

Thon Hotell Polar Tromsø.

Kostnader:

Fylkeskommune dekker overnatting og dagpakke for inntil 2 deltakere per kommune.Kommunene må dekke reiseutgifter selv.

Se program her.

Her kan du melde deg på konferansen.