21.-22. mars inviterer Troms fylkeskommune til kulturkonferanse i Tromsø.

Nå samles kommunene igjen til kulturkonferanse i Tromsø. Forrige kulturkonferanse ble avholdt i 2013, og det har skjedd mye på kulturfeltet siden den gang. Tema for årets konferanse er fylkeskommunen som samfunnsutvikler på kulturområdet, i samhandling med kommunene.

Det er kulturetaten som arrangerer konferansen, og programmet fokuserer blant annet på regionreformen, folkebiblioteket som kunnskapsaktør, det samiske og kvenske landskapet i Troms, kulturarven og kulturminneplaner i kommunene, Rom for kultur og formidling, før flere ordførere i Troms avslutter med å peke retning for veien videre.

Se programmet

Påmeldingsfrist er fredag 9. mars. Det er kommunene i Troms som er målgruppa for konferansen. Meld deg på.