Nylig signerte fylkesråd for kultur og næring, Sigrid Ina Simonsen (Ap), og direktør i Statskog, Gunnar Lien, en avtale om næringssamarbeid i 2018-2020.

Avtalen innebærer samarbeid og finansiering av lokalt og regionalt arbeid med næringsutvikling, folkehelse og friluftsliv i kommuner der Statskog er grunneier. Troms fylkeskommune og Statskog har hatt en slik avtale siden 2006.

Her finner du hele avtalen.

Formål med samarbeidsavtalen er å bidra til næringsutvikling og økt folkehelse med fokus på:

• Tilrettelegging og stimulering for friluftsliv.
  • Tilrettelegging for økt satsing på naturbasert reiseliv og næringsvirksomhet.
  • Tiltak som bidrar til:
    -skog- og trebearbeidende virksomhet.
    -bygdeutvikling.
    -miljøvennlig energiproduksjon.
    -tjenesteytende virksomhet knyttet til skog og natur.
    -utvikling av næringsvirksomhet basert på mineraler og naturstein.

Søknad om støtte skjer gjennom regionalforvaltning.no over støtteordningen "Statskog/Troms fylkeskommune"

Nederste bilde: Kjetil Helstad, næringsetaten, Sigrid Ina Simonsen, fylkesråd, Gunnar Lien direktør Statskog, Kåre Rasmussen Statskog og Tom-Rune Eliseusen, Statskog

Øverste bilde: Fylkesråd Sigrid Ina Simonsen signerer avtalen sammen med Gunnar Lien i Statskog