Onsdag 6. desember holdt fylkesrådsleder Willy Ørnebakk (Ap) et informasjonsansatte for alle fylkesansatte i Troms. Temaet var den pågående regionreformen, der Troms fylkeskommune og Finnmark fylkeskommune skal slås sammen til én organisasjon og fylkeskommune med virkning fra 1. januar 2020.

Møtet ble direkteoverført på video, og er nå gjort tilgjengelig i opptak. Du finner opptaket her.

I tillegg til å orientere om den pågående prosessen, ble det også åpnet for spørsmål fra de ansatte i salen og de som fulgte med via direkteoverføringa på nett.

31. oktober ble det avholdt felles fylkesting mellom Troms og Finnmark for å starte den formelle prosessen. I etterkant av dette møtet har det vært avviklet tre forhandlingsmøter mellom Troms fylkeskommune og Finnmark fylkeskommune. Som flere av dere sikkert har fått med dere i media, brøt Finnmark fylkeskommune forhandlingene i forrige uke.