Vinnerne av årets påskequiz for ansatte i Troms fylkeskommune er nå trukket.

Hvem de heldige vinnerne er, ser du i oversikten under. Vinnerne kontaktes direkte på e-post for detaljer om utdeling av premier.

I løpet av den drøye uka quizen pågikk, mottok vi nærmere 200 besvarelser fra hele fylket. Vi takker for engasjementet, og kommer plutselig tilbake med en ny runde fylkeskommunal quiz.

Mandag 19. mars

Spørsmål: Fredag 16. mars skjedde det noe spesielt utenfor Fylkeshuset. Hva?
Svar: Det kvenske flagget ble heist for første gang
Vinner: Toril Aanonsen, PO-senteret på Fylkeshuset

Tirsdag 20. mars

Spørsmål: Skibussen kjører hele påska mellom Prostneset og to startpunkt for fine skiturer. Hvilke startpunkt er dette?
Svar: Tønsvik og Snarbyeidet
Vinner: Siv-Elin Hansen, Nord-Troms vgs

Onsdag 21. mars

Spørsmål: Hvilke av følgende steder tilbys undervisning i regi av Troms fylkeskommune?
Svar: Her var det to riktige svar: Tromsø fengsel og Universitetssykehuset i Nord-Norge (UNN).
Vinner: Rudi Johan Angell Mikalsen, Fylkeshuset

Torsdag 22. mars

Spørsmål: Troms fylkeskommune har kontroll på mange ulike ting – blant annet hvor mange steinkobber, havert og ringsel som er felt i år. Spørsmålet er: Hvor mange steinkobber var felt per 16. februar i år?
Svar: 5 stk
Vinner: Torun Gärtner, Ishavsbyen vgs

Fredag 23. mars

Spørsmål: Om en uke er det langfredag, altså en rød dag på kalenderen. Hvilke andre «rød-dager» faller på en fredag i år?
Svar: Ingen- langfredag er den eneste
Vinner: Ali Haghighi Zadeh, Målselv tannklinikk

Mandag 26. mars

Spørsmål: Mandag er ukas første dag, og et vanlig norsk herrenavn. Hvor mange ansatte i Troms fylkeskommune heter Dag (alene eller i kombinasjon med flere for- eller mellomnavn) ifølge ansattelista på nettsida?
Svar: Tre stk
Vinner: Torunn Løvheim, Målselv tannklinikk

Tirsdag 27. mars

Spørsmål: En ny tannhelseundersøkelse fra Troms fylkeskommune viser at halvparten av de voksne innbyggerne har en tannsykdom. Hvilken?
Svar: Tannløsningssykdom
Vinner: Mona Lisa Myrvoll, Kvaløysletta tannklinikk

Onsdag 28. mars

Spørsmål: Hvor mange ungdommer har søkt om skoleplass ved de videregående skolene i Troms til høsten?
Svar: 5.606 – det er 30 flere enn i fjor
Vinner: Bjørn Stjern Nyset, Fylkeshuset