Troms fylkeskommune søker gode prosjekter som kan bidra til å videreutvikle Troms!

Gjennom virkemidler til regional utvikling og nyskaping (Kap. 551, post 60 og 61) kan Troms fylkeskommune bidra til realisering av gode prosjekter gjennom veiledning og tilskudd.

Hvilke type prosjekter/tiltak omfattes?

a) Prosjekter/tiltak der formålet er å utvikle tilbud og rammevilkår som kan styrke og videreutvikle næringslivet og det regionale arbeidsmarkedet
b) Prosjekt/tiltak som bidrar til at regioner og lokalsamfunn blir mer attraktive å bo i og flytte til

Hva menes med prosjekt og tiltak?

Med prosjekter og tiltak menes det oppgaver og aktiviteter som
1. er avgrenset i tid – en kan bare få tilskudd i inntil fem år, selv om prosjektet varer lengre.
2. legger vekt på å prøve ut, sette i verk eller starte opp noe
3. har organisering, kostnader og finansiering som er direkte knyttet opp til formålet med prosjektet/tiltaket
4. skal lede fram til et bestemt resultat

Hvem kan søke?

Alle offentlige og private aktører og virksomheter med konkrete prosjekter/tiltak kan søke dersom de faller innenfor målgruppen på den enkelte tilskuddsordningen. Bedriftsrettede prosjekter omsøkes og behandles hos Innovasjon Norge.

Interessant?

Finn ut mer om Troms fylkeskommunes støtteordninger, og søk om prosjektmidler på www.regionalforvaltning.no/troms.
Les mer om virkemidlene som næringsetaten i forvalter på Troms fylkeskommunes nettsider.

Søknader vil bli behandlet fortløpende.