Kundesenteret til Troms fylkestrafikk tok i slutten av juni plass i sine nye lokaler i den nyåpnede havneterminalen i Tromsø.

Havneterminalen ligger sentralt plassert i Tromsø sentrum, på Prostneset. Her ligger Troms fylkestrafikk i andre etasje, like ved der man kommer opp rulletrappa.

- Her har vi det flott, helt nydelige lokaliteter, sier Astrid Johansen.

Hun jobber som kundekonsulent i Troms fylkestrafikk, og sammen med tilkallingsvikar Ekaterina Bespalova og de andre kollegene ved kundesenteret tar hun hver dag imot lokale og turister som skal reise i Troms.

- Folk spør om mye forskjellig, men det går mest i spørsmål om når bussene og båtene går og salg av billetter, forteller Bespalova.

Siden havneterminalen er helt nyåpnet, får kundesenteret til Troms fylkestrafikk også en del spørsmål om hvor man finner de andre tilbudene i terminalen, som turistinformasjon, kafé og toaletter.

- Det er nok en del ekstra spørsmål nå i innkjøringsfasen, så vil ting gå seg til etter hvert, sier Johansen.

I tillegg til å få informasjon hos de hyggelige ansatte i Troms fylkestrafikks kundesenter i havneterminalen, kan du finne informasjon om rutetider og billetter på nettsiden tromskortet.no.

Troms fylkestrafikks kundesenter er lett å få øye på når man kommer opp rulletrappa.

Kundekonsulentene svarer villig på spørsmål fra reisende i Troms.

Alle foto: Kine Moxness Sandnes/Troms fylkeskommune