En dag i uken vil du fremover kunne treffe Forskningsrådets Elisabeth Blix Bakkelund på kontor her i Fylkeshuset.

Elisabeth er regionansvarlig for Forskningsrådet i Troms. Enten torsdag eller fredag i ukene fram mot påske 2018, blir veien kortere informasjon om hvilke programmer en kan søke om midler til.

- I Forskningsrådet har vi programmer og utlysninger rettet mot både offentlig sektor, næringsliv, og forskningsmiljøer, og jeg bidrar gjerne med informasjon om mulighetene. I 2016 hadde vi et budsjett på rundt 9 milliarder, sier hun.

Elisabeth Blix Bakkelund ser på fylkeskommunen som er deres viktigste samarbeidspartner på regionalt nivå.

- Vi samarbeider nært med Regionale Forskningsfond Nord-Norge og FORREGION. FORREGION er et landsomfattende 10-årig program i regi av Forskningsrådet. I Troms fylke heter prosjektet VIT-Troms, forteller hun til slutt.

Du kan ta kontakt med Elisabeth Blix Bakkelund på hennes kontor i 3. etasje i Fylkeshuset, næringsetaten. Du kan også sende epost til ehb@forskningsradet.no eller ringe henne på mob 970 47 163.

Ta godt i mot henne i Fylkeshuset.