Hva er nytt?

Navigering:

• Tidligere ved innlogging kom du rett inn på Min startside som viser dine påmeldte og fullførte kurs (heretter kalt kompetansetiltak). Nå kommer du rett inn på KS Læring sin hovedside. For å finne Troms fylkeskommune sine kompetansetiltak, se nedenfor om Søk/filtrering.
  • For å komme til Min startside, velg Hamburgermenyen øverst til venstre i skjermbildet
  • Profilmenyen (klikk på navnet ditt oppe til høyre) gir tilgang til dine profilinnstillinger som kommune, arbeidssted.
    NB!
    Når du oppgir kommunenavn i profilen din, skal du under Obligatorisk info velge Troms fylkeskommune og ikke bostedskommune ellers får du ikke Troms fylkeskommunes logo fram når du er innlogget.
    Du kan også logge ut via Profilmenyen.
  • For å bla mellom emnene i et nettkurs må du bruke:
    • Innholdsfortegnelsen til høyre i skjermbildet: Grønn markering betyr at du har fullført emnet. Hvit markering betyr at det kreves at du fullfører emnet for å få satt hele kurset som fullført.
    • eller velge emne nederst i skjermbildet

Søk/filtrering:

• Ny søkemotor (Solr) er tatt i bruk. Denne gir en ny og forbedret ytelse. Vet du navnet på kompetansetiltaket, ev. deler av navnet så kan du skrive inn søkeord i søkeboksen. Bruk *-tegnet hvis du ikke vet hele søkeordet, eks. rådgiver*. Søkeordet vil kunne forekomme i tittel og beskrivelse av kompetansetiltaket.
  • Sortering skjer etter startdato i både bildevisning og listevisning   Kompetansetiltakene vises som standard fra dagens dato og framover i tid. Dato kan endres. Ved visning i listevisning kan du selv sortere på Navn eller Dato.
  • Klikk på KS-logo i navigasjonslinjen gir visning av alle kompetansetiltak i den nasjonale databasen
  • Klikk på Vårt kommunevåpen (øverst til høyre i skjermbildet) gir visning av Troms fylkeskommunes kompetansetiltak. Ev. kan du velge Tilbyder = Troms fylkeskommune. Du vil da i venstre marg se hvordan våre kompetansetiltak er klassifisert (tagget) – kursformater, målgruppe, tema og tilbyder.
  • Du kan fortsatt velge Katalog > Troms > Troms fylkeskommune for å finne oversikt over alle våre kompetansetiltak sortert under de ulike virksomhetsområdene våre.

Se for øvrig vår video om søk etter kurs.

OBS! Når du er påmeldt et kurs, vil kurset få status Påmeldt. Når du har fullført kurset, vil kurset få status Fullført. Hvis du ikke møter opp på et kurs, må du melde deg av ellers vil din leder i sine rapporter få opp at ditt kurs pågår selv om kursdato er passert. Dette kan du selv gjøre på Min startside og velge Meld av.

Kom gjerne med tilbakemelding til undertegnede.

Liv Føre
Prosjektleder KS Læring Kursportal