Styret i professor Oluf Kolsrud og hustru Borghild Kolsrud legat har hatt tildelingsmøte.

• Ingebjørg Weiss er tildelt 20.000 kroner for å utvikle og produsere en pedagogisk filmserie om Martin Luthers liv og reformasjonen.
  • Liv Vik er tildelt 10.000 kroner for å se på hvordan Domkirkekparken i Tromsø har endret seg i tre perioder fra 1861 til «morgendagens park». Prosjektet er en del av et mastergradsprosjekt i kunsthistorie ved UiT Norges arktiske universitet.
  • Ivar Vik er tildelt 10.000 kroner for å undersøke kirkeskipene som henger i nordnorske kirker, spesielt kirkeskip i kirkene i Troms. Prosjektet er en del av et mastergradsprosjekt i kunsthistorie ved UiT Norges arktiske universitet.
  • Reidar Bertelsen og Johan Borgos er tildelt 15.000 kroner til støtte for å avvikle to møter/seminarer for å etablere et faglig samarbeid med arbeidstittel: Kirkegeografien i Vesterålen.
  • Rognald Heiseldal Bergersen er tildelt 15.000 kroner for å skrive to artikler med kirkehistorisk og kulturhistorisk innhold fra en nordnorsk sammenheng. En om Middelalderkunst fra kapellene i Trondenes kannikgjeld og en om malte epitafieportretter fra 1600-tallet i Nord-Norge
  • Nora Nymo Øynebråten er tildelt 20.000 kroner for å gjennomføre en mastergrad i eksperimentell arkeologi ved Universitetet i Exeter, skoleåret 2018/2019.

Les mer om Kolsrud legat her.