Representanter fra hele fylket, personer fra nabokommuner i våre nabofylket, virkemiddelapparatet, universitetet og en rekke politikere er påmeldt til årets Tromskonferanse, som arrangeres mandag 31. oktober og tirsdag 1. november.

- Vi gleder oss over at så mange vil være med på å sprenge grenser, sier fylkesråd for helse, kultur og næring, Willy Ørnebakk (Ap).

De to konferansedagene er delt opp i fire sesjoner; «Sjømatnæringene: Videre vekst og utvikling i nord», «Regional utvikling gjennom utdanning, forskning og innovasjon», «Grenseløs utvikling i nord» og «Digital utvikling gir muligheter».
I tillegg skal det deles ut næringspris for Troms.

Det er næringsetaten i Troms fylkeskommune er arrangør for konferansen, som først var planlagt arrangert i mai i år. På grunn av den daværende hotellstreiken, måtte konferansen flyttes til månedsskiftet oktober/november.

Her finner du programmet for Tromskonferansen 2016.